сряда, 2 ноември 2011 г.

Другите за нас: Безопасността на движението и пътните условия

Докато са в чужда страна, американските граждани могат да се сблъскат с пътните условия, които се различават значително от тези в Съединените щати. Българската пътнотранспортна система е в голяма степен недоразвита. Има няколко секции на ограничен достъп разделена магистрала. Някои пътища са в лош ремонт и пълни с дупки. Свлачища и свличания на земни маси може да се срещнат по пътищата в планинските райони. Животновъдство и коли с животинска тяга представляват опасност на пътя на територията на цялата страна, особено по време на земеделския сезон. Пътните условия се влошават по време на зимата, като пътищата стават заледени и дупките се размножават. Посолството на САЩ в София съветва да не шофирате през нощта, защото пътните условия са по-опасни в тъмното. Някои пътища нямат маркировка и осветление на тротоара, и шофьорите често шофират с неясни или липсващи фарове.
Шофирането в България е изключително опасно. Агресивното шофиране е навик, липсата на сигурна инфраструктура, както и смес от последен модел и на стари коли по магистралите на страната допринасят за висок процент на смъртните случаи при пътни произшествия. Шофьорите трябва да избягват конфронтация с агресивни шофьори в България. По-специално, шофьори на последни модели седани са известни с висока скорост и опасно шофиране. Шофьорите трябва да бъдат внимателни и да избягват спорове с шофьорите на такива превозни средства, които могат да бъдат управлявани от въоръжени фигури от организираната престъпност. В някои градове, светофари, които късно през нощта мигат жълто във всички посоки, оставят неясни права на пътя и допринасят често за катастрофи. Форма на "руска рулетка на пътя" има в София, където водачите правят залози за превишена скорост на червени светлини при скорост надвишаваща сто и двайсет км/ч в късните часове на вечерта, а залози се взимат предизвикателни водачи да вървят по грешен начин около кръстовища с кръгово движение при високи скорости.
Движението на тежки камиони по двете платна по маршрути от гръцката граница при Кулата до София и от турската граница на Капитан Андреево до Пловдив, създава многобройни опасности. Шофьорите трябва да очакват дълги забавяния на граничните контролно-пропускателни пунктове.
Ако сте спрян от полицейски служител, трябва да сте наясно, че според наскорошни промени в българското законодателство, полицейски служители могат да събират глоби на място, и могат да конфискуват шофьорската ви книжка, в зависимост от престъплението.
Използването на обезопасителни колани в България е задължително за всички пътници, с изключение на бременни жени. Деца на възраст под 12 години могат да се возят на предната седалка, само ако е със седалище в детска седалка за кола. На практика, тези правила често не се спазват. Ограничения на скоростта 50 км / ч в градовете, на 90 км / ч извън града, и 130 км / ч по магистралите. За мотоциклети, ограничения на скоростта са 50 км / ч в градовете, 80 km / h извън града, и на 100 км / ч по магистралите. Мотоциклетистите трябва да карат с каски и с осветление по всяко време. На кръстовища, които не са регламентирани, шофьор, който е от дясната страна има право на път, но това правило често се пренебрегва. Шофьорите могат да бъдат обвинени в шофиране под влияние на алкохол с ниво в кръвта по високо от 0.05%. Десни завои на червени светлини не са разрешени, освен при изрично разрешение. Предвидените санкции за водачите, участващи в инцидент, в резултат на нараняване или смърт са в обхват от $ 25 глоба до лишаване от свобода за цял живот. Нов закон изисква употребата на деня и през нощта на фарове от 1 ноември до 31 март.
В случай на извънредна ситуация, водачите трябва да се обадят на номер 112.

Няма коментари: